هزینه لمینت دندان چقدر است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
30 بهمن 1401

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت دندان چقدر است؟ هزینه و قیمت این روش درمانی بسته به کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده می باشد، قیمت لمینت دندان در تهران در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی بسیار مناسب است. در ادامه به تفاوت های قیمتی بین لمینت ها خواهیم پرداخت.

فهرست محتوای صفحه :

هزینه لمینت دندان با توجه به روش های دیگر دندانپزشکی، کمی بالاتر است، اما با این روش درمانی می توان لبخندی زیبا و درخشان را برای خود فراهم کرده و از داشتن چنین دندان هایی لذت ببرید. لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی محبوب است که به بهبود ظاهر لبخند افراد کمک می کند.

لمینت دندان روشی جهت بدست آوردن لبخند زیبا برای بیمار محسوب می شود. لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود.

هزینه لمینت چقدر است؟

نمی توان هزینه دقیقی در مورد لمینت دندان ارائه داد، زیرا لمینت ها تفاوت هایی با هم دارند، حتی لمینت در کشورهای مختلف دارای قیمت متفاوتی هستند، با این وجود در کشور ما هزینه لمینت دندان پایین تر نسبت به بسیاری از کشورها می باشد. ولی می توان برای هر واحد لمینت به طور میانگین در کشور ما هزینه ای بین 2 تا 7 میلیون و حتی در مواردی هزینه ی بالاتر نیز برای آن در نظر گرفت. دقت داشته باشید بکارگیری لمینت های با کیفیت تر می تواند عمر بالاتری را برای استفاده از آن فراهم آورد.

لمینت به صورت لایه های نازک و به رنگ دندان بوده که با چسب مخصوص روی مینای دندان چسبانده می شوند. لمینت ها در انواع سرامیکی و کامپوزیتی برای مراجعه کنندگان بکار می روند، هر یک از انواع این لمینت ها، قیمت و هزینه متفاوتی دارند، لمینت سرامیکی در مقایسه با لمینت های کامپوزیتی کمی گران تر هستند. لمینت های دندانی گزینه ای عالی برای افرادی با تغییر رنگ شدید، دندان های شکسته و لب پر شده، اصلاح ارتفاع دندان و ... هستند، دندانپزشک متناسب با هر یک از نقایص دندانی، نوع لمینت مناسب را برای دندان های فرد انتخاب می کند.

هزینه انواع لمینت دندان چقدر است؟

لمینت ‌های دندانی معمولا از سرامیک یا کامپوزیت ساخته می‌شوند، این دو نوع لمینت تفاوت چشمگیری در هزینه و قیمت دارند. لمینت سرامیکی هزینه بالاتری برای درمان نیاز دارد، اما استحکام و زیبایی این نوع لمینت در مقایسه با نوع کامپوزیتی به مراتب بالاتر است. برای هر دو نوع لمینت نیاز به تراش دندان وجود دارد، اما میزان تراش دندان در نوع کامپوزیتی به مراتب کمتر است.

لمینت های کامپوزیت از دوام کمتری نسبت به لمینت های سرامیکی برخوردار هستند و به راحتی تراشیده می شوند. البته ممکن است به مرور زمان دچار تغییر رنگ نیز شوند. با مراقبت مناسب، لمینت دندان می تواند سال ها دوام بیاورند.شاید در نظر اول هزینه اولیه برای لمینت کردن دندان ها بالا باشد، اما بسیاری از بیماران متوجه می شوند که کارایی و زیبایی بدست آمده برای این روش درمانی، ارزش آن را دارد تا با لمینت کردن دندان ها، لبخندی زیبا را برای افراد فراهم نمود. برای اینکه بدانید انواع لمینت های دندانی دقیقا چقدر هزینه دارند، با دندانپزشک خود صحبت کنید و اطلاعات کافی در مورد این امر کسب نمایید.

هزینه لمینت چقدر است؟

بر هزینه لمینت دندان چه عواملی تاثیر دارند؟

هزینه لمینت در بیماران مختلف متفاوت است، در واقع عوامل مختلفی بر قیمت نهایی لمینت تاثیر دارند. برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند:

  • وضعیت دندان های اصلی شما
  • تعداد واحد لمینت های مورد نیاز برای شما
  • نوع لمینت اعم از کامپوزیتی و سرامیکی
  • روند درمان برای لمینت کردن و سطح تخصص دندانپزشک

انتخاب نوع لمینت دندان مناسب، بسته به شرایط دندانی شما و نظر دندانپزشک می باشد، قطعا هزینه و قیمت بر نوع لمینت های دندانی موثر می باشد.

کدام نوع لمینت دندانی بهتر است؟

همانطور که اشاره شد، انواع مختلفی از لمینت های دندانی برای افراد قابل استفاده می باشد، اما چگونه می دانید کدام نوع لمینت برای شما بهترین است؟ برای انتخاب بهترین نوع لمینت برای شما، باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

  • هزینه، قیمت انواع لمینت های دندانی متفاوت می باشد، همچنین بنا به تعداد واحد لمینتی که برای افراد مختلف استفاده می گردد، هزینه برای درمان لمینت متفاوت است.
  • مدت زمان فرآیند نصب، برای لمینت های دندانی ابتدا باید از دندان، قالب گیری گردد. سپس با ساخت لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی عملیات نصب بر روی دندان ها صورت می گیرد.
  • ظاهر لمینت ها، از لحاظ زیبایی، نوع سرامیکی لمینت دارای زیبایی بالاتری نسبت به کامپوزیتی می باشد.
  • طول عمر لمینت ها، لمینت های سرامیکی از استحکام و طول عمر بالاتری نسبت به نوع کامپوزیتی برخوردار می باشند.
  • توصیه های دندانپزشک شما، بنا به مشورت ها و بیان روند درمانی در لمینت، بیمار می تواند بهترین لمینت را برای دندان هایخود انتخاب نماید.

از دندانپزشک خود بخواهید بهترین و با کیفیت ترین لمینت های دندانی را برای شما بکار برد، لمینت های دندانی با کیفیت زیباتر و استحکام بالاتری نیز دارند.

مزایای بکارگیری لمینت دندان چیست؟

لمینت های دندانی دارای مزایای فراوانی برای افراد هستند، زیبایی لبخند برای افراد، حس اعتماد به نفس فراوانی را برای افراد به همراه دارند. با بهره گیری از لمینت های دندانی، لبخندی درخشان تر و یکنواخت تر به شما اعطا می گردد. اغلب کاربردهای لمینت برای رفع نقایص دندانی نظیر موارد زیر می باشند:

هزینه لمینت چقدر است؟
  • دندان های شکسته یا لب پر شده، دندان های شکسته تاثیر بسیار نامطلوبی بر زیبایی افراد دارند، بهره گیری از لمینت های دندانی می تواند در بهبود ظاهر ناشی از این نقص بسیار تاثیر داشته باشند.
  • تغییر رنگ شدید یا رنگ ناهموار که با سفید کردن قابل رفع نیست. در برخی از موارد استفاده کردن از روش هایی نظیر سفید کردن معمول دندان ها برای اصلاح رنگ دندان دیگر کارایی ندارد و راهی بجز استفاده از لمینت های مختلف برای بهبود رنگ دندان ها وجود ندارد.
  • شکاف در دندان، هرگونه ترک و شکاف در دندان ها با لمینت های دندانی قابل برطرف شدن هستند.
  • اصلاح ارتفاع دندان، با لمینت می توان دندان های کوچکتر از حد متوسط را بلندتر نمود و از این طریق به زیبایی دندان ها کمک نمود. لازم به ذکر است که داشتن دندان های بلندتر، چهره افراد را جوان تر نشان می دهد.

لمینت های دندانی بسته به نوعی که انتخاب می‌کنید، می‌توانند بیش از یک دهه دوام داشته باشند. بنابراین لمینت کردن دندان ها مقرون به صرفه بوده و می تواند زیبایی را در مدت زمان طولانی برای دندان های افراد فراهم آورد.

فناوری کد کم برای ساخت لمینت های دندانی

از فناوری‌های پیشرفته در زمینه ساخت ریستوریشن های دندانی نظیر لمینت دندان، سیستم CAD/CAM است، با این سیستم می توان لمینت را کاملا به صورت سه بعدی و زیباتر ساخت. دندانپزشکام معدودی اقدام به تهیه و استفاده از این فناوری پیشرفته برای بیماران می نمایند.

امروزه اکثر کلینیک های دندانپزشکی از سیستم CAD/CAM استفاده می کنند که دستگاهی با دوربین کامپیوتری و چاپگر سه بعدی است. دوربین از داخل دهان شما و همچنین از بیرون از جمله لب ها و اطراف دهان شما فیلم می گیرد. طبیعی است که سیستم CAD/CAM کمی بیشتر هزینه خواهد داشت. زیبایی لمینت های تولید شده به روش کد کم می تواند بسیار بالاتر باشد.

هزینه لمینت دندان در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

لمینت های دندانی زیبا متناسب با دندان ها افراد با کیفیت بالا در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی برای بیماران انجام می گیرد. در این دندانپزشکی از فناوری های روز نظیر کد کم برای ساخت لمینت های دندانی استفاده می گردد. هزینه لمینت در این مرکز دندانپزشکی بسیار مقرون به صرفه بوده و با کیفیت ترین لمینت های زیبا برای بیماران استفاده می گردد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.