علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
29 مهر 1399

علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟

اگر علت لق شدن ایمپلنت دندان را می خواهید بدانید، این مقاله را مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که درمان و کاشت ایمپلنت دندان با روش های اصولی و توسط متخصص ایمپلنت با تجربه عوارضی این چنینی نظیر لق شدن یا عفونت های احتمالی را در پی نخواهد داشت.

فهرست محتوای صفحه :

لق شدن ایمپلنت دندان به چه علتی است؟

برای پی بردن به این موضوع بایستی منشع لق شدگی را در گام نخست یافت. منشا لق شدگی ایمپلنت یکی از دلایل زیر است:

  • لق شدن محل اتصال روکش دندان و پایه ایمپلنت
  • لق شدن در محل اتصال فیکسچر ایمپلنت و استخوان فک
لق شدن ایمپلنت دندان

برای درک علت لق شدن ایمپلنت ابتدا بایستی روند کلی کاشت دندان را بدانید:

روند کلی کاشت ایمپلنت دندان در دو مرحله کلی است، در گام نخست بایستی پایه ایمپلنت که فیکسچر نام دارد درون استخوان فک بیمار جایگزاری شود، سپس با گذشت زمان اتصال بین پایه ایمپلنت و استخوان فک بیمار برقرار می شود. در گام دوم بایستی برای پایه ساخته شده، روکش دندانی تهیه شود و عملیات نصب انجام شود.

اما علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟

گاهی لق شدن ایمپلنت دندان ناشی از شل شدن در محل اتصال فیکسچر و روکش دندانی مربوط به آن است. در این مورد بایستی به دندانپزشک مراجعه نموده و پیچ اتصال محکم شده و مشکل برطرف می شود. این مشکل معمولا خیلی حاد نیست و با مراجعه به دندانپزشک سریعا برطرف می شود.

اما گاهی لق شدگی ناشی از اتصال ضعیف بین فیکسچر و استخوان فک بیمار است. در این مورد نیز از درمان های تکمیلی نظیر پیوند استخوان استفاده می کند.

لق شدن ایمپلنت دندان

علایم لق شدن ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت کاشته شده بایستی شرایطی همچون دندان طبیعی را برای شما فراهم آورد، در صورتی که علایمی نظیر موارد زیر را داشتید، بدانید که احتمالا لق شدگی ایمپلنت به یکی از دلایل صورت گرفته است.

  • درد و خونریزی در موضع کاشت
  • حرکت کردن ایمپلنت و ایجاد فشار به دندان های مجاور
  • سیاه شدن و تغییر رنگ در ناحیه ایمپلنت کاشته شده
  • مشکلات در هنگام جویدن
  • تحلیل لثه ها
  • ...

گاهی افتادن ایمپلنت ناشی از لق شدن ممکن است رخ دهد! در این مواقع نباید نگران شوید یا دستپاچه شوید، این امر می تواند ناشی از جدا شدن اجزا ایمپلنت باشد که با رجوع به دندانپزشک و درمان علت اصلی این امر قابل برطرف شدن است.

لق شدن ایمپلنت را بایستی هر چه سریعتر درمان کنید، زیرا علاوه بر درد و خونریزی های ایجاد شده در موضع کاشت دندان، عفونت ها و بیماری های لثه ایجاد می شود، این عفونت ها برای سلامت افراد بسیار خطرناک است. نکته مهم در مورد درمان ان است که پیشرفت ها حاصل شده در زمینه کاشت دندان، درمانی آسان و سریع را برای شما فراهم می کند.

علل شل و لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟

  • کمبود استخوان در موضع کاشت دندان در اثر عواملی نظیر پوکی استخوان
  • بیماری های لثه و بروز عفونت ها در موضع کاشت دندان
  • عدم مراقب ایمپلنت توسط بیمار، رعایت بهداشت دهان برای جلوگیری از عفونت های دندانی
  • استفاده از ایمپلنت های بی کیفیت
  • فشار بسیار زیاد به ایمپلنت
  • عادت های نادرست دهانی نظیر دندان قروچه که باعث فشار بالا به ایمپلنت می شود.
  • بروز عفونت های دندانی در بیمارنی نظیر بیماران دیابتی
  • بکارگیری روش های نادرست توسط دندانپزشک در کاشت دندان
  • ...

بیماری لثه (پری ایمپلنت) باعث شل و لق شدن ایمپلنت می شود!

پری ایمپلنت بیماری لثه بوده و در موارد نادری رخ می دهد. در واقع روند التهابی روی بافت های نرم نظیر لثه و بافت های سخت اطراف ایمپلنت کاشته شده رخ داده و این امر باعث تحلیل بافت سخت و در نهایت لق شدن ایمپلنت دندان می شود. لازم به ذکر است که با رجوع به دندانپزشک و احتمالا مصرف داروهای تجویزی آن این مشکل را می توان برطرف نمود.

عفونت های ایجاد شده در موضع کاشت قابل برطرف شدن است!

دقت کنید اگر مشکلی برای ایمپلنت دندان شما رخ داد یا عفونت ها ایجاد شد، نبایستی نگران باشید. با مصرف آنتی بیوتیک های تجویزی یا برداشتن بافت های تخریب شده عفونت ایمپلنت دندان قابل برطرف شدن است.

مراقبت از ایمپلنت دندان کاشته شده، راه جلوگیری از شل شدن آن!

در بررسی علل شل شدن ایمپلنت، برخی از موارد بستگی به شرایط کاشت و شرایط بدنی شخص بیمار دارد، اما برخی از افراد در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکند، می توانند دچار این مشکل شوند. همه افراد بایستی از رژِم غذایی مناسب استفاده کنند، خصوصا آن که در دوره زمانی کوتاهی بعد از کاشت دندان بایستی از آوردن فشار به ایمپلنت جلوگیری شود تا اتصال قوی و محکم برقرار شود. از این رو به متقاضیان مصرف مواد غذایی نرم را دندانپزشک توصیه می کند. به محض بروز علایم لق شدگی ایمپلنت بایستی به متخصص مراجعه کرد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود. متخصص ایمپلنت نیز یا ایمپلنت را تعویض و یا درمان های تکمیلی را برای برطرف کردن این مشکل در پیش می گیرد.

با انتخاب دندانپزشکی مجرب مشکلاتی نظیر لق شدگی ایمپلنت را نداشته باشید!

نحوه کاشت و انجام درمان تحت دندانپزشکی مجرب برای جلوگیری از این مشکلات بسیار مهم است. استفاده از ایمپلنت های بی کیفیت یکی از علل شکست درمان و نرسیدن به موفقیت می باشد، با انتخاب یک متخصص مجرب که از برندهای مناسب و روش های نوین برای کاشت دندان استفاده می کند، احتمال مشکلات این چنینی را به حداقل ممکن برسانید.

دکتر سعید کریمی متخصص ایمپلنت و کاشت تخصصی دندان از روش های نوین نظیر کاشت ایمپلنت دیجیتال و فناوری های نوینی نظیر کد کم برای کاشت دندان بهره می برند که بی همتا بوده و کاشتی مطمئن و موفق را برای شما فراهم می آورد.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.