درمان درد دندان بعد از عصب کشی و پرکردن چگونه است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
25 اسفند 1398

درمان درد دندان بعد از عصب کشی و پرکردن چگونه است؟

درمان درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن گاهی لازم است و ممکن است در برخی از دندان ها به سبب مشکلاتی نظیر عفونت های احتمالی و ... رخ دهد. اما بایستی افراد در چنین مواردی چه کنند. به طور کلی ممکن است تا چند روز بعد از عصب کشی درد های احتمالی رخ دهد و یا دندان عصب کشی شده دچار حساسیت به گرما و یا سرما شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

فهرست محتوای صفحه :

درمان درد دندان بعد از عصب کشی و پرکردن شامل چه مواردی است؟

برای درمان دردهای این چنینی بایستی موارد تجویزی توسط دندانپزشک را رعایت کنید. البته این دردها می تواند ناشی از عفونت باشد که با مصرف آنتی بیوتیک های تجویزی دندانپزشک و مسکن ها برطرف شود. جهت این امر مسکن هایی نظیر ایبوپروفن و استامینوفن توصیه می شود.

درمان ریشه دندان چگونه است؟

جهت مطالعه این مقاله کلیک کنید
درمان ریشه دندان را به صورت تخصصی و با هزینه درمان ریشه دندان مناسب را در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی تجربه نمایید.

علاوه بر مسکن ها و آنتی بیوتیک های تجویزی می توان از مواردی از روش های کاهنده درد نظیر استفاده از کمپرس یخ بر روی دندان ملتهب شده استفاده کرد. استفاده از آب نمک و دهانشویه ها نیز برای کاهش باکتری ها و حذف عفونت های احتمالی نیز توصیه می شود. برخی از مواد نظیر سیر، زنجبیل، پیاز و ... از جمله موادی هستند که خواص ضد التهابی و کاهش باکتری ها را در پی داشته و می تواند دردهای احتمالی را به شکل موثری کاهش دهد.

رجوع به دندانپزشک برای درمان درد دندان بعد از عصب کشی و پرکردن

توجه داشته باشید که اگر درد دندان طولانی شودو برای بیش از چند روز درد ادامه دار باشد، بایستی بیمار به دندانپزشک مراجعه نماید. اما علت دردهای این چنینی چیست؟

از جمله مواردی که نیاز به رجوع به دندانپزشک برای درمانهای مجدد عصب کشی نیاز است، می توان وجود عصب در دندان و نیاز به عصب کشی مجدد را نام برد. در این موارد بایستی دندان دوباره مورد عصب کشی قرار گیرد.

درد بعد از عصب کشی چقدر طول میکشد؟

مدت زمانی که مقداری درد ناشی از درمان ریشه دندان طول می کشد برای دندان های مختلف متفاوت است. اما این زمان طولانی نبوده و معمولا در عرض چند روز درد کاهش می یابد. مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن عفونت های احتمالی می تواند دردها را به شکل مناسبی کاهش دهد.

دقت داشته باشید که دردهای موردی بعد از عصب کشی امری غیر طبیعی نبوده و در بیشتر موارد با مرور زمان این دردها برطرف می شود. اما در مواردی که درد برطرف نشد بایستی حتما به دندانپزشک مراجعه شود. در ضمن توجه داشته باشید که با عصب کشی دندان شکنده و حساس شده و گاها نیاز به مراقب هایی نظیر روکش دندان دارد که بیمار برای این موارد نیز بایستی اقدامات لازم را انجام دهد.

انتخاب یک دندانپزشک خوب می تواند کمک شایانی در موفقیت درمانی به افراد کند، از این رو شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی دکتر سعید کریمی به خوبی اقدام به درمان عصب کشی و سایر درمان های دندانپزشکی با بروز ترین روش های دندانپزشکی نوین نمایید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.