بهترین نوع لمینت دندان چیست
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
29 مرداد 1402

بهترین نوع لمینت دندان چیست

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟ سوالی است که بسیاری از افرادی که به دنبال بهره بردن از لمینت دندان هستند، به دنیال پاسخ مناسبی برای آن می باشند. لمینت دندان به عنوان روشی مناسب در دندانپزشکی زیبایی است که به شما امکان می دهد لبخندی جذاب را تجربه نمایید. در بین انواع لمینت های دندانی تفاوت هایی از نظر جنس و نحوه ساختن و نصب لمینت وجود دارد که این امر بر درمان نهایی تاثیر دارد.

فهرست محتوای صفحه :

اگر می خواهید بدانید، بهترین نوع لمینت دندان چیست؟ حتما این مقاله را مطالعه نمایید. لمینت های دندانی نقش زیبایی و ترمیم دندان ها را به عهده دارند، از لمینت برای اصلاح دندان های لکه دار و پنهان کردن بدرنگی ها، جبران شکل مینای دندان، ردیف کردن دندان ها و فراهم کردن لبخند لثه ای و ... بهره گرفته می شود. بهره بردن از لمینت در درمان های طراحی لبخند بسیار کاربردی است. با این وجود بهره بردن از لمینت با کیفیت و انجام درمان نزد متخصص لمینت با تجربه بسیار اهمیت دارد.

لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود.
بهترین نوع لمینت دندان چیست

در ادامه دو نوع مهم از لمینت های دندان شامل لمینت سرامیکی و کامپوزیتی را معرفی و به بیان تفاوت ها و مزایای هر یک خواهیم پرداخت.

بهترین نوع لمینت دندان کدام است؟

لمینت دندان یک پوسته نازک است که توسط مواد سفارشی همرنگ دندان طراحی شده است، این پوسته ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند تا شکل، اندازه، رنگ و ظاهر کلی دندان ها را بهبود بخشند. برای باندینگ لمینت های دندان بدون هیچ گونه آسیبی به دندان های طبیعی، فقط مقداری آماده سازی محدود مورد نیاز است. علاوه بر جنبه زیبایی لمینت، لمینت ها می توانند نقش ترمیمی نیز داشته باشند.

در بین انواع لمینت های کاربردی که در کشور ما نیز توسط دندانپزشکان بسیار توصیه می گردند، لمینت سرامیکی و کامپوزیتی کاربرد فراوانی دارد. هر یک از این لمینت ها از لحاظ جنس، زیبایی و استحکام و موارد مختلف دارای تفاوت های بسیاری هستند. با این وجود شرایط دهان و دندان افراد نیز در انتخاب نوع لمینت تاثیر دارد. با انتخاب بهترین دندانپزشکان در زمینه لمینت دندان، با خیال آسوده اقدام به درمان لمینت با درصد موفقیت بالا نمایید.

در برخی از موارد لمینت تنها روشی است که می تواند زیبایی دندان های را فراهم آورد، به عنوان مثال برای داشتن دندان‌های سفید، گاهی استفاده از روش سفید کردن دندان جواب نمی دهد، در این موارد بهره بردن از لمینت راه حل نهایی است.

دکتر سعید کریمی از بهترین نوع لمینت دندان برای بیماران استفاده کرده که زیبایی و کیفیت لمینت انجام شده نزد ایشان بسیار بالا است.

لمینت سرامیکی دندان

لمینت های سرامیکی یکی از بهترین لمینت ها برای بیماران است که زیبایی و دوام بالایی دارند. لمینت های سرامیکی جایگزین مناسبی برای فراهم کردن ظاهر طبیعی افراد است. لمینت سرامیکی فوق العاده نازک است و دندان ها را براق و شفاف نگه می دارند، همچنین لمینت های سرامیکی نسبت به سایر انواع لمینت ها در برابر لکه مقاوم تر هستند. مهم ترین ویژگی های لمینت های سرامیکی به شرح زیر می باشند:

  • جنس این لمینت ها سرامیک با کیفیت بالا است.
  • کاملا شفاف بوده و زیبایی بالایی دارند.
  • دوام لمینت های سرامیکی بالا بوده و در برابر لکه ها از خود مقاومت نشان می دهد.
  • لمینت سرامیکی دارای استحکام بالا است.
  • ...

لمینت های سرامیکی ظاهری بسیار طبیعی دارند و می توانند برای زیبایی دندان ها به شکل مطلوب مورد استفاده قرار گیرند. لمینت های سرامیکی برای نصب نیاز به تراشیدن دندان دارند و یک لایه نازک حدود 0.5 میلی متر، بسته به مهارت و نظر دندانپزشک، تراش صورت می گیرد، سپس الصاق واحد لمینت با چسب مخصوص بر روی مینای دندان صورت می گیرد. معمولاً به عنوان بخشی از درمان روکش مورد نیاز است لمینت های سرامیکی با مراقبت مناسب می تواند 15 تا 20 سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند، این در حالی است که نوع های دیگر نظیر، لمینت کامپوزیتی دوام کمتری دارند.

لمینت کامپوزیتی دندان

لمینت کامپوزیتی همانطور که از نامش پیداست، شامل استفاده از رزین کامپوزیت روی دندان است. این نوع لمینت ها نیز دارای زیبایی مناسب بوده و برای نصب بر روی دندان ها، بایستی تراش دادن مینای دندان صورت گیرد. میزان تراش دندان در نوع لمینت کامپوزیتی به مراتب کمتر از نوع سرامیکی است. اگر بخواهیم لمینت کامپوزیتی را با نوع سرامیکی مقایسه نماییم به موارد زیر می رسیم:

  • ظاهر لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی به مراتب زیباتر است.
  • میزان تراش دندان برای نصب لمینت کامپوزیتی نسبه به سرامیکی کمتر است.
  • استحکام لمینت سرامیکی از نوع کامپوزیتی بالاتر است.
  • لمینت های سرامیکی گران تر هستند.
  • ...

دقت نمایید اگر لمینت دچار شکستگی شد، باید تعویض آن صورت گیرد. اما این نکته را در نظر بگیرید که نوع سرامیکی استحکام بالاتری دارد. لمینت های کامپوزیتی می تواند در طول زمان لکه دار شوند و رنگ اولیه خود را از دست دهند، به خصوص اگر دندان ها به درستی مراقبت نشوند، این امر تشدید می گردند. لمینت های سرامیکی از این منظر دارای دوام بالاتری هستند.

در استفاده از لمینت های کامپوزیتی این نکته را نیز در نظر بگیرید که کامپوزیت در دو دوسته مستقیم و غیر مستقیم برای بکارگیری استفاده می گردند. در نوع اول در یک جلسه کامپوزیت بر روی مینای دندان قرار می گیرد، این در حالی است که در نوع غیر مستقیم آماده سازی دندان در یک جلسه صورت می گیرد و نصب در جلسه دیگر. انتخاب نوع روش درمان برای کامپوزیت نیز بسته به نظر دندانپزشک است. دقت داشته باشید که کامپوزیت به صورت غیر مستقیم دوام و نتیجه بهتری نسبت به کامپوزیت به صورت مستقیم دارد.

بهترین دندانپزشک لمینت دندان در تهران

اگر قصد لمینت برای دندان های خود را دارید، باید توجه داشته باشید که انتخاب دندانپزشک برای بالا رفتن درصد موفقیت لمینت کردن دندان ها، بسیار حائز اهمیت است. در انتخاب بهترین دندانپزشک برای این امر بایستی موارد زیر را در نظر گرفت:

  • توجه به نمونه کارها و رضایت بیماران از پزشک مربوطه، رجوع به وب سایت دندانپزشک و مشاهده نمونه کارها می تواند کمک فراوانی به شما در این امر نماید.
  • بهره بردن دندانپزشک از بهترین متریال مورد نیاز برای لمینت، برندهای مختلفی در بازار وجود دارد، دندانپزشک مناسب از بهترین و با کیفیت ترین مواد برای بیماران استفاده می کند.
  • استفاده از فناوری های دیجیتال برای ساخت لمینت های دندانی به عنوان مثال بهره بردن از فناوری کد کم و ساخت سه بعدی لمینت دندانی برای بیماران بسیار منحصر به فرد است. همچنین نرم افزارهای آنالیز لبخند و طراحی زیبایی دندان نیز از دیگر فناوری هایی است که دندانپزشکی های مطرح استفاده می کنند.
  • توجه به حقوق بیماران و هزینه های مناسب دندانپزشکی

پیشنهاد ما برای لمینت کردن دندان ها، بهره بردن از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است. ایشان تجربه بالایی در زمینه لمینت های دندانی داشته و از فناوری های روز برای این امر بهره می برند.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.