آیا ایمپلنت ضرر دارد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
09 خرداد 1397

آیا ایمپلنت ضرر دارد؟

آیا ایمپلنت ضرر دارد؟ یا عوارض ایمپلنت دندان چیست و سوالاتی این چنینی همواره سوال مراجعه کنندگان نزد دندانپزشکان و متخصصان ایمپلنت دندان است. در پاسخ به این دسته افراد بایستی گفت ایمپلنت ضرری ندارد و بخوبی می تواند فقدان بی دندانی را برای افراد جبران کند. شاید برخی حساسیت های و عوارض موقتی نظیر درد و تورم در ابتدا درمان داشته باشند ولی دائمی نبوده و بمرور زمان برطرف می شود.

فهرست محتوای صفحه :

عوارض کاشت دندان در افراد مختلف به ویژه افراد با بیماری های خاص در ادامه متن شرح داده شده است.

ایمپلنت دارای عوارضی برای بیمار نیست و بایستی روند درمانی بخوبی انجام شود تا عمر ایمپلنت دندان کاشته شده برای بیمار بالا باشد.
آیا ایمپلنت ضرر دارد

آیا ایمپلنت دندان ضرر دارد؟

ایمپلنت یکی از بهترین روش های درمانی جهت درمان بی دندانی است که با پیشرفت علم دندانپزشکی، این روش درمانی در روشهای درمانی دندانپزشکی وارد شده است. ایمپلنت دندان با کاشت درون فک و گذشت زمان اتصال و جوش با استخوان صورت گرفته و بعد از گذر زمان اتصال و جوش مطمئنی بین این دو برقرار می شود.

ایمپلنت محاسن فراوانی برای افراد فراهم کرده و ضرری ندارد. عوارض موقتی کاشت دندان نیز به مرور زمان برطرف می شود. این امر در مورد سایر درمان های دندانپزشکی نیز صادق بوده و به مرور زمان برطرف می شوند، به عنوان مثال کشیدن دندان یا عصب کشی پس از درمان عوارضی همچون درد و تورم های احتمالی را دارد. بنابراین ایمپلنت دندان ضرر نداشته و از بهترین روش های درمانی برای جبران دندان از دست رفته می باشد. با این وجود بایستی درمان در افراد مختلف بسته به شرایط آن ها انجام شود که در ادامه مقاله شرح داده شده است.

آیا ایمپلنت در بیماران خاص ضرر دارد؟

برخی از افراد از بیماری های خاصی رنج می برند، به عنوان مثال مشکلات قلبی یا پوکی استخوان و دیابت و ... را می توان از مشکلات این دسته از افراد دانست. بدون شک این امر می تواند بر روی درمان کاشت دندان تاثیر گذار باشد و دندانپزشک برای درمان این دسته از افراد نیازمند توجه به نکات خاص درمانی در حین درمان است. با این وجود پیشرفت های به وجود آمده برای کاشت دندان باعث شده اکثریت افراد بتوانند به راحتی کاشت دندان را انجام دهند.

  • یکی از دسته افراد بیمارانی هستند که مبتلا به پوکی استخوان می باشند، این دسته از افراد نیازمند درمان های تکمیلی هستند. بیماران با پوکی استخوان با پیوند استخوان به خوبی می توانند کاشت دندان را انجام دهند.
  • برخی بیماری های قبلی و عروقی و فشار خون دارند که بایستی با متخصص قلب در مورد درمان و کاشت ایمپلنت مشورت کنند.
  • در بیماران دیابتی درمان با در نظر گرفتن شرایط بیمار و تجویز دستورالعمل های خاص انجام می شود.
  • برخی از افراد از دارو های خاصی استفاده می کنند که نیاز است با دندانپزشک خود در میان بگذارند. مثلا برخی داروی وارفارین و رقیق کننده های خون مصرف می کنند که بایستی در هنگام کاشت دندان مصرف قطع تا جلوی خونریزی های بیشتر گرفته شود.

کاشت ایمپلنت دندان با کیفیت

کاشت دندان هیچ گونه ضرری برای افراد ندارد و بایستی درمان با کیفیت و نزد متخصص خبره را انجام داد. ایمپلنت های مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک دارای کیفیت متفاوتی هستند که بایستی دندانپزشک از ایمپلنت با کیفیت جهت موفقیت درمانی استفاده کند. بدون شک استفاده از برندهای بی کیفیت برای کاشت دندان ضرر داشته و می تواند شکست درمان را در پی داشته باشد. با این وجود برخی به لحاظ تفاوت قیمت برندها به دنبال برندهای ارزان تر هستند ولی کیفیت را در نظر نگرفته و شکست درمان و یا طول عمر پایین تر ایمپلنت را در پی خواهد داشت.

عوارض کاشت دندان چیست؟

بعد از کاشت دندان ممکن است برخی حساسیت ها برای افراد ایجاد شود که زود گذر بوده و بمرور زمان این حساسیت ها از بین می رود. بعد کاشت ایمپلنت دندان درد و خونریزی در ناحیه جراحی رایج بوده که جای هیچ گونه نگرانی نبوده و براحتی و با مصرف داروها و دستورالعمل های تجویزی دندانپزشک برطرف شده و درمان می شود. بعد کاشت ایمپلنت دندان بایستی ایمپلنت کاشته شده همانند دندان طبیعی نیازهای بیمار را برطرف کند. لق شدن ایمپلنت نشان از درمان ناموفق ایمپلنت کاشته شده دارد. جهت کاشت ایمپلنت مناسب و رسیدن به درمان موفق علاوه بر کاشت نزد متخصص خبره و با تجربه نیاز به رعایت نکات تجویزی توسط بیمار در مراحل درمانی است.

آیا ایمپلنت ضرر دارد

اگر بعد از کاشت ایمپلنت دندان دچار درد شدید استفاده از مسکن ها بعد از کاشت دندان توصیه می شود. تورم و دردها موقتی بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست. جهت کاشت دندان اولین قدم شناخت دندانپزشک متخصص و مطمئن جهت این امر است. دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت ابتدا بایستی روش های درمانی مناسب را برای بیمار انتخاب کند و سپس در طی مراحل درمانی هم دستورالعمل های مناسب درمانی را برای بیمار تجویز کرده و از بهترین روش های درمانی برای بیمار بهره ببرد.

کاشت تخصصی ایمپلنت دندان بدون عوارض و ضرر در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

اگر به دنبال مرکزی معتبر در تهران برای کاشت تخصصی دندان هستید، ما به شما دندانپزشکی دکتر سعید کریمی را پیشنهاد می دهیم. کاشت دندان به روش پانچی (بدون درد و خونریزی) و با کیفیت بالا یا روش های کاشت تخصص ایمپلنت دیجیتال در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی ارایه می شود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.