ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
21 اسفند 1401

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف روشی مدرن در ارتودنسی به حساب آمده که زیبایی و ردیف کردن دندان ها را برای افراد فراهم می کند. درمان با پلاک های شفاف نسبت به روش‌های سنتی ارتودنسی راحت‌تر است، زیرا هیچ قطعه سیم یا فلزی در دهان وجود ندارد، همچنین این روش درمانی، درمان بی‌دردتر از درمان با بریس‌های سنتی است. ارتودنسی نامرئی تاثیر منفی روی سخنرانی و تکلم افراد ندارد و نیازی به حذف آن در سخنرانی ها و جلسات نیست.

فهرست محتوای صفحه :

در ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف ، دندان‌ها را بدون استفاده از بریس ثابت می کنند. این روش درمانی نوین را تنها واحدهای معتبر در زمینه ارتودنسی که از تجهیزات دیجیتال بهره گیری می کنند، ارائه می دهند. مجموعه دندانپزشکی دکتر سعید کریمی، خدمات ارتودنسی نامرئی را در تهران با کیفیت بالا ارائه می دهد.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

جهت مطالعه این مقاله کلیک کنید
ارتودنسی نامریی روشی جدید در بیمارانی است که دوست ندارند در مدت زمان درمان دستگاه های ارتودنسی را کسی ببیند. ارتودنسی نامریی نتیجه پیشرفت دندانپزشکی بوده و برای کسانی که بر روی زیبایی خود حساس هستند بسیار مناسب است.

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف چگونه انجام می شود؟

برای ساخت پلاک های شفاف در ارتودنسی نامرئی، پس از به دست آوردن اندازه ها و ابعاد دندان ها، با مدل های مجازی بر روی کامپیوتر با روش های مدل سازی سه بعدی پلاک ها ساخته می شوند. آخرین شکل مطابق با میل بیمار بر روی کامپیوتر با دادن حرکت مورد نظر بر روی مدل ها از طریق شبیه سازی دندان های کامپیوتری تعیین می شود.

پلاک های شفاف در رایانه شبیه سازی می شوند، مدل های تهیه شده از طریق چاپگر های سه بعدی خاص پرینت می شود، سپس با فشار دادن صفحات شفاف انعطاف پذیر بر روی آنها، پلاک های اینویزیلاین تولید می شوند که به صورت شفاف بر روی دندان های افراد قرار می گیرند. بدین ترتیب بدون استفاده از بریس های دندانی می توان فرایند ارتودنسی را بر روی دندان های افراد پیاده سازی نمود و رضایت خاطر بیمار را جلب کرد.

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

برای درمان به روش ارتودنسی باید دندان ها قبل از شروع درمانمورد بررسی و درمان قرار گیرند. قبل از شروع درمان با پلاک های شفاف، لازم است تمام دندان ها مورد بررسی قرار گیرند و تمام کارهای مراقبتی در دهان به پایان برسد. ممکن است پزشک از شما بخواهد که در صورت لزوم، قبل از درمان اینویزیلاین، دندان عقل خود را بکشید یا مراحل پروتز مانند بریج و ایمپلنت پس از اتمام درمان اینویزیلاین انجام شود، تمامی موارد فوق بستگی به نظر دندانپزشک دارد.

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف چه مزایایی دارد؟

درمان ارتودنسی با صفحات و پلاک های شفاف راحت تر از روش های ارتودنسی سنتی است. در روش های نوین ارتودنسی نامرئی، ز آنجایی که هیچ بریس یا فلزی در دهان وجود ندارد، زخم و جراحت داخل دهانی به هیچ عنوان ایجاد نمی‌شود. این روش درمانی نسبت به درمان سنتی بریس درد کمتری دارد و بیمار از این منظر رضایت بیشتری کسب می نماید. همچنین ارتودنسی نامرئی، هیچ اثر منفی بر صحبت کردن ندارد و فرد براحتی می تواند با آن ها صحبت نماید، بنابراین نیازی به حذف آن در جلسات مختلف نیست. برخی از مهم ترین مزایای بکارگیری ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف به شرح زیر می باشد:

  • درمان موثر با کارایی بالا برای ردیف و منظم کردن دندان ها و فراهم نمودن دندان های زیبا و صاف
  • پلاک های شفاف بدون محدودیت در ظاهر افراد برای منظم کردن دندان ها قابل استفاده می باشند.
  • سهولت حذف و نصب پلاک ها از روی دندان ها
  • نتایج عالی بعد از ارتودنسی نامرئی و بدست آمدن نتایج رضایت بخش
  • قابلیت تمیز کردن و مسواک زدن آسان
  • عدم ایجاد مشکل برای غذا خوردن و قابلیت استفاده بدون محدودیت غذایی
  • ...

درمان با پلاک ها و الاینرهای شفاف نسبت به روش‌های سنتی ارتودنسی، جراحات کمتری داشته و بدون ایجاد محدودیت های زیبایی برای افراد قابل استفاده می باشند. مهمترین ویژگی پلاک اینویزیلاین این است که تقریباکاملا نامرئی هستند و به جز خودتان هیچ کس نمی تواند متوجه شود که شما پلاک شفاف استفاده کرده اید.

قیمت ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف چگونه است؟

روش ارتودنسی نامرئی مانند سایر درمان های ارتودنسی، هزینه درمان با پلاک های شفاف به سختی و پیچیدگی درمان و شرایط فیزیکی دندان های افراد بستگی دارد. اگرچه درمان ارتودنسی نامرئی با توجه به راحتی آن چندان گران نیست و روشی مقرون به صرفه برای مرتب کردن دندان ها به حساب می آید، اما قیمت آن نسبت به براکت های ارتودنسی کمی بالاتر است، برای تخمین هزینه ارتودنسی نامرئی باید شرایط مختلف ازجمله تجهیزات و فناوری های موجود در واحد دندانپزشکی را در نظر گرفت.

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

توانایی واحد دندانپزشکی برای ساخت پلاک های شفاف از جمله مواردی است که بر قیمت و هزینه نهایی تاثیر فراوان دارد، برخی از واحدهای دندانپزشکی اقدام به برون سپاری برای ساخت پلاک های شفاف نموده که این امر بر هزینه نهایی تاثیر فراوان دارد.

در زمان استفاده از پلاک های شفاف برای منظم کردن دندان ها، مراجعه و معاینه نزد متخصص ارتودنسی جهت بررسی روند پیشرفت و درمان افراد امری لازم است.

مراقبت های لازم از پلاک های شفاف در ارتودنسی نامرئی

روش ارتودنسی نامرئی، همانند روش های سنتی، زمان بر است، بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان در هنگام استفاده از این روش امری ضروری است. هر روز می توانید با مسواک زدن، پلاک های دندانی به وجود آمده روی پلاک های شفاف خود را تمیز کنید. همچنین در مواقعی که نمی توانید آنها را تمیز کنید، نگه داشتن آنها در آب با قرص پاک کننده دندان مصنوعی روزانه به مدت 15 دقیقه می تواند مفید باشد.

در حین نوشیدن نوشیدنی های شیرین نشده مانند آب در دمای معمولی، حذف پلاک ها ضروری نیست. اما توصیه می شود هنگام نوشیدن نوشیدنی های خیلی داغ، پلاک های شفاف را استفاده نکنید. پلاک ها ممکن است در گرما تغییر شکل دهند. مصرف بیش از حد چای یا سیگار کشیدن به مرور زمان باعث زرد شدن پلاک های شفاف می شود، برای جلوگیری از این امر می توانید از مصرف چای و قهوه با پلاک ها اجتناب نمایید، با این وجود امکان تمیز کردن پلاک ها در دندانپزشکی وجود دارد که هزینه دیگری را به همراه دارد.

افرادی که از ارتودنسی نامرئی برای دندان های خود استفاده می کنند، باید دستورات دندانپزشک را رعایت کرده و بر حفظ بهداشت دهان و دندان خود کوشا باشند.

ارتودنسی نامرئی در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

یکی از معتبرترین مراکز دندانپزشکی که اقدام به استفاده و درمان از روش های نوین نظیر ارتودنسی نامرئی می نماید، مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است. در این مرکز دندانپزشکی از فناوری های نوین، نظیر فناوری های دیجیتال برای درمان های دندانپزشکی استفاده می گردد. دقت بالای بکار گیری فناوری های نوین در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی از مزایای بهره گیری خدمات این مرکز دندانپزشکی می باشد. دکتر سعید کریمی، دندانپزشک زیبایی و متخصص کاشت دندان بوده که از آخرین فناوری های موجود در زمینه دندانپزشکی برای درمان های مختلف، بخصوص درمان های زیبایی و ارتودنسی بهره گرفته و هزینه های درمانی مناسب برای این خدمات ارائه می گردد.

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.