هر واحد لمینت چند دندان است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
10 فروردین 1403

هر واحد لمینت چند دندان است؟

لمینت دندان چیست؟ قیمت لمینت دندان چقدر است؟ هر واحد لمینت چند دندان است؟ و ... در این مقاله به بررسی کامل تمامی این سوالات و لمینت دندان می پردازیم. روکش ‌های دندانی یا لمینت‌ سرامیکی نوعی روش زیبایی در دندانپزشکی هستند، پوسته ‌های سفارشی که به معنای واقعی کلمه برای پوشاندن سطح دندان ها طراحی شده ‌اند.

فهرست محتوای صفحه :

لمینت دندان روی دندان های بیمار توسط چسب مخصوص چسبانده می شوند و رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان را تغییر می دهند. آنها عمدتاً برای اهداف زیبایی استفاده می شوند و در نتیجه لبخندی بهتر و مطمئن تر را ایجاد می کنند.

برای داشتن لبخند طبیعی، به چند واحد لمینت دندان نیاز است؟

برای داشتن لبخند طبیعی، مهم این است که شما تا چه حد بخواهید لبخندتان سفید و زیبا دیده شود، معمولا باید حدود 8 الی 10 دندان از فک بالا و پایین را لمینت سرامیکی کنید تا لبخندی زیبا و طبیعی داشته باشید. اما توجه داشته باشید که هزینه های لمینت دندان زیاد است و ممکن است این کار برایتان هزینه بر باشد.

لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود. انتخاب جنس لمینت بسته به شرایط دندان و نظر دندانپزشک انجام می شود.

چه تعداد از دندان ها باید لمینت شوند؟

برای تعیین این که چه تعداد از دندان هایتان نیاز به لمینت دندان دارد، بسته به مشکلات دندان هایتان دارد که چه تعداد دندان شکسته، با فاصله زیاد یا مشکلات دیگر دارید. برخی افراد نیز برای زیبایی دندان هایشان و تغییر رنگ دندان، تعداد بیشتری از دندان هایشان را لمینت می کنند.

همچنین در جواب این سوال که هر واحد لمینت چند دندان است؟ در نظر داشته باشید که هر واحد لمینت برای یک دندان است. البته بدانید که اگر قصد انجام لمینت سرامیکی دندان را دارید نیاز به دندان هایی با مینای سالم دارید.

هر واحد لمینت چند دندان است؟

چه زمانی از لمینت دندان استفاده می شود؟

ونیرها گزینه جذابی در دندانپزشک زیبایی برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس افراد هستند. موارد استفاده از ونیرها عبارتند از:

  • برای ترمیم یک دندان که ممکن است شکسته یا تغییر رنگ داده باشد،
  • طراحی لبخند هنگامی که چندین دندان روکش می ‌شوند تا لبخند «هالیوودی» ایجاد شود.
  • برای بستن فضاهای کوچک بین دندان ها که ممکن است به راحتی توسط ارتودنسی بسته نشود.
  • برای ترمیم و بلندتر کردن لبه های فرسوده دندان های خود که منجر به پیری زودرس می شود.
  • ارتودنسی فوری برای تراز کردن دندان های نامناسب یا کج شده، در صورتی که برخی زمان لازم برای انجام درمان طولانی ارتودنسی را نداشته باشند.
  • برای پر کردن بخش های سیاه بین دندان ها ناشی از تحلیل لثه،
  • برای ایجاد رنگ، شکل و تقارن یکنواخت دندان ها،
  • برای ترمیم عیوب سطحی دندان.

مزایای لمینت دندان چیست؟

لمینت ها ظاهری بسیار شبیه به دندان ایجاد می کنند، ممکن است تعجب کنید که بدانید در حالی که بخش بزرگی از هر دندان از مینای دندان تشکیل شده است، اما مینای دندان خیلی محکم نیست و در واقع فقط یک پوشش خارجی است. بافت سخت دندانی که در زیر لایه مینای دندان قرار دارد "عاج" نامیده می شود.

یکی از خواص مینای دندان این است که شفاف است. این بدان معنی است که وقتی نور به سطح دندان برخورد می کند، بلافاصله منعکس نمی شود، بلکه در لایه مینای دندان نفوذ می کند. هنگامی که نور از ضخامت کامل مینا عبور کرد، عاج دندان غیر شفاف که در زیر آن قرار دارد، نور را منعکس می ‌کند و سپس از عقب دندان خارج می ‌شود. این شیوه برخورد مینای دندان با نور، اثر شفافیت مینای دندان، جنبه مهمی است که به دندان ‌ها ظاهر درخشانی می‌ دهد.

در گذشته تنها مواد باندینگ دندانی که دندانپزشکان در دسترس داشتند، نیمه شفاف بود و مراجعان از آن استفاده می کردند. این بدان معنی است که بیشتر نوری که به دندان ترمیم شده برخورد می کند به داخل باندینگ نفوذ نمی کند بلکه در سطح خارجی آن منعکس می شود. نتیجه این بود که در حالی که باندینگ ظاهر بهتری به دندان می داد، هیچ حس شفافیت (درخشندگی) وجود نداشت.

لمینت های دندان نیمه شفاف هستند. از آنجایی که ونیرهای چینی از نظر ماهیت مانند (سرامیک) هستند، به دلیل شفاف بودن، برتری زیادی نسبت به سایر تکنیک ‌های زیبایی دندان دارند. هنگامی که یک لمینت دندان بر روی سطح دندان چسبانده می شود، از نزدیک ویژگی های مینای دندان را تقلید می کند.

هنگامی که نور به سطح دندان لمینت شده برخورد می کند، می تواند به داخل پرسلن روکش نفوذ کند، درست مانند مینای دندان. هنگامی که ضخامت کامل پرسلن را طی کرد، نور از سمان مات و عاج دندان که در زیر روکش قرار دارد و سپس در پشت به خارج از دندان منعکس می شود. این اثر شفاف پرسلن ظاهری براق برای دندان ایجاد می کند که بسیار شبیه به ظاهر مینا است.

آماده سازی دندان قبل از لمینت دندان

هنگامی که دندانپزشک پرونده شما را برنامه ریزی می کند، حدود دو جلسه ملاقات طول می کشد تا لمینت های دندانتان به اتمام برسد. در اولین بازدید، سطح دندان‌ ها آماده می‌ شوند تا فضایی برای قرارگیری پرسلن فوق ‌العاده نازک توسط یک تکنسین ارشد آزمایشگاه فراهم شود.

دندانپزشک ترمیم‌ های اکریلیک موقتی را آماده می کند که کاربرد روکش ‌ها را تقلید می ‌کند و شما تا سه هفته از آن‌ ها استفاده خواهید کرد. این روکش های موقتی، پیش نمایی از لبخند جدید شما را ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند آن را امتحان کنید تا ببینید آیا تغییرات بیشتری لازم است یا خیر.

هر واحد لمینت چند دندان است؟

در طی بازدید بعدی، روکش ‌های موقت شما برداشته می ‌شود و روکش‌ های نهایی خود را امتحان خواهید کرد. گاهی اوقات، این ممکن است به چندین بار مراجعه برای تکمیل تناسب نهایی لمینت ها، شکل، رنگ و خطوط روکش نهایی شما نیاز داشته باشد.

هنگامی که از ظاهر، تناسب و شکل ونیرهای خود کاملاً راضی باشید، آنها برای همیشه به دندان های شما چسبانده می شوند. لمینت دندان یک روش بدون درد است.

روش نصب لمینت دندان

در کارهای تشخیص و بررسی وضعیت دندان ها، برنامه ریزی دقیق زیادی وجود دارد که در یک برنامه درمانی شامل روکش های دندان انجام می شود. قرار ملاقات با متخصص لمینت دندان، عکس برداری دیجیتال از دندان ها به شما و دندانپزشک اجازه می‌ دهند تا یک برنامه دقیق و کامل برای درمان مراجعه کننده از ابتدا تا انتها ایجاد کنید. دندانپزشک نظرات شما را در نظر می گیرد و خواسته های شما را از رنگ به شکل و هر چیزی که دوست دارید در حالت دندان هایتان تغییر کند را در پروسه درمان جای می دهد.

نحوه مراقبت از لمینت های دندان

درست مانند دندان های طبیعیتان، دندان هایی که با روکش ترمیم شده اند نیاز به مسواک زدن ملایم و نخ دندان کشیدن روزانه دارند. این کار، پلاک دندان را از بین می برد و سلامت بافت لثه را در اطراف روکش ها تضمین می کند. معاینات منظم در مطب دندانپزشکی برای بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی شما مهم خواهد بود.

و به خاطر داشته باشید که روکش ها به همان اندازه که سخت هستند، ممکن است نتوانند نیروهای ناشی از امور مختلف مانند باز کردن بسته ها یا جویدن غذاهای بسیار سفت مانند سیب و آب نبات را تحمل کنند.

نتیجه گیری:

لمینت های دندانی این کمبود را دارند که مستعد لکه شدن و تغییر رنگ هستند. این امر به ویژه برای افرادی صدق می کند که که عادات مصرف موادی شامل استفاده از چای، قهوه و محصولات تنباکو دارند.

مزیت قابل توجه لمینت دندان در مقابل روکش های دندانی زیبایی این است که سطح لمینت دندان سرامیکی است. از آنجایی که پرسلن سرامیکی و در نتیجه شیشه مانند است، سطح چینی روکش بسیار مقاوم در برابر لکه خواهد بود.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.