لمینت برلیانس چیست و چه مزایایی دارد؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
02 اردیبهشت 1403

لمینت برلیانس چیست و چه مزایایی دارد؟

لمینت برلیانس ساخته شده از پوسته های نازک است که به مینای دندان طبیعی چسبانده می شود. بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت سرامیکی نیازی به تراشیدن دندان نیست و تنها هنگامی که دندانپزشک تصمیم بگیرد، روش درمانی مناسبی برای نصب لمینت ها انجام دهد ممکن است نیاز به تراشیدن سطح دندان ها باشد. اما به طور کلی لمینت برلیانس چیست و چه مزایایی دارد؟

فهرست محتوای صفحه :

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه دندانپزشکی، روش های متعددی برای بهبودی شکل و ظاهر دندان ها وجود دارد که یکی از انواع محبوب آن، لمینت برلیانس است که به عنوان یکی از جدیدترین روش های درمان ظاهر دندان ها برای ایجاد لبخندی زیبا و درخشان مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله به بررسی مراحل نصب لمینت برلیانس و مزایای آن می پردازیم.

لمینت برلیانس چیست؟

لمینت برلیانس یک روش درمانی و زیبایی دندان است که در آن یک پوشش و لایه نازک سفید رنگ بر روی سطح جلویی دندان ها قرار می گیرد. لمینت برلیانس معمولا از موادی مانند رزین ها و پلیمرها ساخته شده و با استفاده از فناوری های پیشرفته به شکل دقیق و دائمی بر روی دندان ها قرار می گیرد.

لمینت دندان روشی جهت بدست آوردن لبخند زیبا برای بیمار محسوب می شود. لمینت ها از جنس سرامیک یا کامپوزیت می باشند که درخشندگی و سفیدی آنها منجر به زیبایی دندان می شود. انتخاب جنس لمینت بسته به شرایط دندان و نظر دندانپزشک انجام می شود

مزایای لمینت برلیانس چیست؟

لمینت دندان پوسته ای نازک است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد رنگی دندان طراحی می شود. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها و بهبود ظاهر آن ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند. در ادامه به برخی از مزایای لمینت برلیانس اشاره می کنیم:

افزایش زیبایی لبخند: یکی از مزایای لمینت برلیانس دندان، افزایش زیبایی و جذابیت لبخند و دندان ها است. لمینت دندان، زیبایی طبیعی دندان ها را بهبود می بخشد.

رفع عیوب دندان: لمینت برلیانس به عنوان یک روش ترمیمی به پوشاندن عیوب دندان ها مانند شکستگی دندان ها، فاصله بین دندان ها و یا شکل و رنگ نامناسب دندان را تغییر می دهد و ظاهری زیبا را به دندان هایتان می بخشد.

لمینت برلیانس چیست و چه مزایایی دارد؟

دوام و مقاومت بالا: لمینت برلیانس مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ، لکه ها و ضربه دارد و می تواند برای طولانی مدت صحیح و سالم بماند و زیبایی لبخندتان را حفظ کند.

سرعت بالا در نصب: لمینت برلیانس با سرعت و به آسانی در دو جلسه بر روی دندان هایتان نصب می شود و شما نیازی به روش های پیچیده و طولانی مدت در زمینه دندانپزشکی نخواهید داشت.

از آنجایی که لمینت برای همه افراد مشابه دندان های اصلی آن ها است و به صورت جداگانه ساخته می شود، بنابراین تشخیص تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. لمینت ها بر خلاف دندان های طبیعی به دلیل استفاده از مواد با تکنولوژی بالا در ساخت آنها در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند.

مزایای لمینت برلیانس دندان نشان میدهد که این روش، علاوه بر بهبود زیبایی لبخند، به عنوان یک راهکار جامع برای مشکلات و عیوب دندانی نیز عمل می ‌کند. با این حال، مهم است که پیش از انجام هر گونه روش دندانپزشکی، مشورت و اطلاعات کاملی از دندان ‌پزشک خود دریافت کنید. به همین دلیل، برای اطمینان از انتخاب بهترین روش برای بهبود زیبایی و سلامت دندان‌ های خود، مشاوره و ارائه اطلاعات دقیق از تخصصی ‌ترین کلینیک های دندانپزشکی در حوزه لمینت دندان را پیشنهاد می کنیم.

معایب لمینت دندان

ساخت لمینت زمان بر است و نصب لمینت را حداقل یک هفته به تاخیر می اندازد. در صورتی که لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان وجود نداشته باشد، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی برای مدت ها استفاده کند. با وجود پایداری بالا، لمینت ها ممکن است شکننده باشند.

لمینت نباید تحت فشار باشد زیرا آن ها همانند دندان های عادی شما هستند و دندان های طبیعی هم تحت فشار زیاد آسیب می بینند.

لمینت برلیانس دندان برای چه کسانی خوب است؟

لمینت برلیانس دندان برای افرادی که به دنبال بهبود زیبایی و جلب توجه بیشتر به لبخند خود هستند، بسیار مناسب است. افرادی که با مشکلاتی مانند شکستگی‌ دندان، فاصله‌ زیاد بین دندان‌ ها، رنگ و یا شکل نامناسب دندان ‌ها مواجه هستند، می ‌توانند از لمینت برلیانس دندان برای رفع این مشکلات و بهبود ظاهر دندان‌ های خود استفاده کنند. همچنین، افرادی که می‌ خواهند دندان ‌های سفیدتر و درخشان‌ تری داشته باشند، نیز می ‌توانند از این روش برای بهبود زیبایی لبخند خود بهره‌ مند شوند.

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی دارای تخصص در زمینه لمینت دندان باشد و تجربه کافی نیز داشته باشد، دندان های طبیعی شما آسیبی نمی بینند. دندانپزشک از شما می خواهد که از دهان و فک خود گرافی با اشعه ایکس بگیرید و دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت دندان برای شما مناسب است.

اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه های دیگری مانند ونیرهای کامپوزیت، باندینگ دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان یا فقط کانتورینگ دندان را پیشنهاد می کند.

مراحل ساخت لمینت دندان

فرآیند ساخت لمینت دندان شامل مراحل مختلفی است که عبارتند از:

مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز روی دندان ها با دقت بالایی انجام می شود که با دقت میلی متری اندازه گیری می شود.

مرحله دوم: در همان جلسه، دندانپزشک شما مدلی از هر دو دندان فک شما (حتی برای انجام لمینت فقط برای یک دندان فک) می سازد. بقیه مراحل به جلسه دیگر حدود یک هفته بعد موکول می شود.

لمینت برلیانس چیست و چه مزایایی دارد؟

ضمناً مدل ‌ها به لابراتوار دندان ‌پزشکی ارسال می‌ شوند، لمینت ‌ها به صورت پوسته چینی نازک ساخته می ‌شوند و در کوره بر روی بلوک چینی قرار می‌ گیرند تا زیباترین، براق ‌ترین و شفاف ‌ترین نوع لمینت برلیانس و مشابه مینای دندان فرد ساخته شود.

در جلسه دوم لمینت ها روی دندان ها قرار می گیرند و با چسباندن بسیار قوی با رزین روی سطح دندان می چسبند.

در صورت نصب صحیح در تمام مراحل، لمینت ها با دندان ها یکپارچه می شوند، هیچ شکاف و نابرابری وجود ندارد و می توانید از نخ دندان برای تمیز کردن دندان های طبیعی استفاده کنید.

بدیهی است برای ساخت چهره طبیعی و حفظ سلامت لایه، دقت دندانپزشک و همکاری آزمایشگاه متخصص ضروری است و همچنین استفاده صحیح از مواد مناسب بسیار موثر و شایسته است.

نحوه نگهداری از لمینت برلیانس

نگهداری از لمینت دندان بسیار ساده است و باید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی، آنها را مانند دندان های اصلی خود در نظر بگیرید. معمولاً دندانپزشک استفاده از خمیر دندان غیر ساینده حاوی فلوراید را به شما پیشنهاد می کند. برای بررسی عملکرد لمینت و واکنش دهان شما به لمینت باید یک هفته پس از نصب لمینت به دندانپزشک مراجعه کنید.

حتی اگر با لمینت ها مشکلی نداشته باشید، اما باید پس از یک هفته برای بررسی سلامت دهان و دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر عادت به دندان قروچه یا فشردن دندان های خود دارید، دندانپزشک به شما توصیه می کند که از محافظ دندان استفاده کنید تا دندان هایتان را از فشردن بر روی هم در هنگام خواب محافظت کنید.

همچنین باید به طور مداوم به پزشک خود مراجعه کنید، دندانپزشک شما باید در مدت زمان کوتاهی دندان های شما را چک کند تا بتواند هر نشانه کوچکی از خرابی را پیدا و شناسایی کند.

نتیجه‌ گیری:

لمینت برلیانس دندان با مزایای بی ‌شماری که ارائه می ‌دهد، به عنوان یک راهکار موثر و مدرن برای افزایش زیبایی و جذابیت لبخند شناخته شده است. این روش، با استفاده از تکنولوژی ‌های پیشرفته دندانپزشکی، می ‌تواند به شما کمک کند تا یک لبخند درخشان و زیبا داشته باشید و از اعتماد به نفس بیشتری در ارتباطات روزمره خود برخوردار شوید.

شما می توانید از مرکز دندانپزشکی دکتر سعید کریمی وقت مشاوره بگیرید و برای انجام لمینت دندان به آنجا مراجهه نمایید. اما در نهایت شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را برای زیباتر کردن دندان هایتان انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.