بهترین رنگ لمینت دندان کدام است؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
24 اسفند 1402

بهترین رنگ لمینت دندان کدام است؟

یکی از شاخصه‌های زیبایی در سراسر دنیا، لبخند افراد است. تقریبا همه افراد اتفاق نظر دارند که مخرب‌ترین عامل زیبایی لبخند، دندان‌ها هستند. دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند یا میان آن‌ها فاصله زیادی است می‌توانند بر لبخند فرد و اعتماد به نفس او تاثیر بگذارند. در بین انواع روش‌های زیبایی دندان، لمینت با ماندگاری بالایی که دارد؛ بهترین راه حل مشکلات این چنینی است. سوالی که برای عمده افرادی که قصد انجام لمینت را دارند پیش می‌آید این است که بهترین رنگ لمینت دندان کدام است. واقعیت این است که افراد از جنبه‌های مختلفی با هم تفاوت دارند. جالب است بدانید که حتی ویژگی‌های شخصیتی افراد نیز بر این انتخاب تاثیرگذار است. بنابراین نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید و گفت که کدام رنگ، بهترین رنگ لمینت برای همه افراد است. اما نکاتی وجود دارند که هر فردی می‌تواند با توجه به آن‌ها، بهترین رنگ لمینت را برای خود انتخاب کند.

فهرست محتوای صفحه :

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان روکشی از جنس سرامیک و نازک است که بر روی دندان قرار می‌گیرد و سبب تغییر رنگ و شکل آن می‌شود. از طریق این پروتز دندانی، می‌توان علاوه بر تغییر رنگ دندان‌ها، شکل ‌آن‌ها را نیز تغییر داد و فضاهای خالی میان دندان‌ها را پر کرد. این روکش دندانی با تراشیدن سطح دندان بر روی آن چسبانده می‌شود. لمینت دندان ساختاری محکم است که با انجام مراقبت، سال‌ها ماندگار خواهد بود و تغییر رنگ نخواهد داد.

زیبایی بدست آمده در دندان ها در روش لمینت های دندانی به حدی بالا است که این روش درمانی به یکی از پر کاربردترین روش های دندانپزشکی تبدیل شده است.

این پروتز دندانی حدود ۱۵ سال ماندگاری دارد بنابراین مهم است که افراد به هنگام انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان برای خود به نکات زیر توجه داشته باشند تا انتخاب درستی انجام دهند.

نمودار سایه‌ها

نمودار سایه رنگ لمینت دندان حاوی ۴۴ رنگ است. هر یک از سایه‌ها به یکی از ۴ گروه A، B، C یا D تعلق دارند. گروه A شامل ۱۱ پروتز دندانی با سایه قهوه‌ای متمایل به قرمز، گروه B شامل ۱۱ پروتز دندانی با سایه‌ رنگ زرد متمایل به قرمز است، گروه C شامل ۱۱ سایه رنگ خاکستری و در نهایت گروه D شامل ۱۱ سایه رنگ خاکستری متمایل به قرمز است. هر ۱۱ سایه از هر گروه گرچه پایه رنگ ثابتی دارند اما سایه‌های آن‌ها تناژ مختلفی دارند. به علاوه، کدهایی هستند که ممکن است در کنار نام گروه‌ها قرار بگیرند که طبیعتا معنی خاص خود را دارند. کد L به معنی تناژ زرد، M به معنی تناژ خنثی و R به معنی تناژ قرمز است.

بهترین رنگ لمینت دندان کدام است؟

همانطور که خواندید؛ لمینت دندان شامل طیف وسیعی از سایه رنگ‌ها است که انتخاب بین این ۴۴ سایه رنگ، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رنگی به عنوان بهترین رنگ لمینت دندان کدام‌اند؟

بسیاری از دندانپزشکان زیبایی می‌گویند که اغلب مراجعه‌کنندگان آنان، خواستار سفیدترین رنگ لمینت دندان هستند. گرچه این رنگ می‌تواند برای برخی بهترین رنگ لمینت دندان باشد اما برای اکثریت افراد انتخاب این رنگ ریسکی بزرگ است.

در ادامه در مورد عوامل تاثیرگذار بر این انتخاب مهم، صحبت خواهیم کرد.

تعداد لمینت

قدرت در تعداد است! این اصلی است که در این زمینه صدق می‌کند. در واقع اگه فردی قصد دارد که تعداد کمی از دندان‌های خود را لمینت کند؛ باید به رنگ دیگر دندان‌ها دقت کند. بهترین رنگ لمینت دندان برای چنین شخصی، رنگ دیگر دندان‌های اوست.

از طرفی دیگر، برخی از افراد ترجیح می‌دهند حدود ۸ تا ۱٠ دندان یا بیشتر را از ردیف دندان‌های جلویی بالا و پایین خود را لمینت کنند. در این صورت آن‌ها می‌توانند جلوه‌ و نمایی جدید به ظاهر دندان‌ها و لبخند خود هدیه دهند. در چنین حالتی، فرد گزینه‌های بیشتری برای انتخاب خواهد داشت.

رنگ پوست

چهره یک فرد، مجموعه‌ای از اجزای مختلفی است که لبخند او نیز باید با سایر اجزای آن تناسب داشته باشد. رنگ پوست مهم‌ترین رکن چهره است. رنگ لمینت فرد باید طوری باشد که به هنگام لبخند زدن، دندان‌ها شبیه حکومتی مستقل جلوه نکنند!

رنگ چشم‌ها

شاید عجیب به نظر برسد اما چشم‌ها با دندان‌ها رابطه‌ای هارمونی‌ساز دارند. به طوری که بیش‌تر دندانپزشکان به مراجعه‌کنندگان خود توصیه می‌کنند که شاید بهترین رنگ لمینت دندان برای آن‌ها، رنگ سفیدی چشم آنان باشد! تصور کنید فردی که سفیدی چشم‌هایش به هر دلیلی، کمی زرد رنگ به نظر می‌رسد. قطعا انتخاب رنگ لمینت کاملا سفید بدون تناژ زرد، برای چهره او مناسب نخواهد بود.

اندازه دندان

دندان‌ها در افراد مختلف، اندازه متفاوتی دارند. برخی از افراد از بزرگ بودن دندان‌های خود گلایه دارند. این دسته از افراد باید بدانند که هر چه رنگ لمینت آن‌ها روشن‌تر باشد؛ دندان‌های آن‌ها بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید. با توجه به این موضوع می‌توان گفت افرادی که دوست دارند دندان‌های آن‌ها بزرگ‌تر از آن‌چه هست به نظر برسد؛ می‌توانند به سایه‌های روشن رو بیاورند.

شخصیت فرد

شخصیت افراد در خصوص شکل و شدت طبیعی یا مصنوعی بودن ظاهر اقدامات زیبایی‌ای که انجام می‌دهند؛ تاثیر بسیاری دارد.

به عنوان مثال، عده‌ای از افرادی که عمل زیبایی یینی انجام می‌دهند ترجیح می‌دهند که نتیجه کاملا طبیعی جلوه کند. این افراد دوست ندارند در مرکز توجه دیگران به این دلیل قرار بگیرند و ترجیح می‌دهند بینی آن‌ها طوری به نظر برسد که انگار به صورت مادرزادی این‌گونه بوده است. از طرف دیگر، برخی تمایل دارند بینی آن‌ها به قدری کوچک، عروسکی و غیرواقعی به نظر برسد که از صد فرسخی افراد متوجه طبیعی نبودن آن شوند.

مشابه این پدیده در دندانپزشکی زیبایی نیز اتفاق می‌افتد. برای افراد برون‌گرایی که مورد توجه قرار گرفتن را دوست دارند یا حتی افرادی که دوست دارند شبیه بازیگران تلویزیونی به نظر برسند؛ سفیدترین رنگ (BL1) بهترین رنگ لمینت دندان به حساب می‌آید. در طرف دیگر، افراد درون‌گرا هستند که ترجیح می‌دهند هیچ‌کس متوجه لمینت آن‌ها نشود و با توجه به نکات بالا، طبیعی‌ترین رنگ را ترجیح می‌دهند.

لمینت دندان از جنس طلا!

نوع غیرمعمول و به شدت گران لمینت دندان، لمینتی است که از طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شود. کم‌تر کسی است که ترجیح دهد پول‌هایش را به روکشی طلایی برای دندان‌های خود تبدیل کند اما جالب است بدانید که لمینت طلایی یکی از بهترین انواع لمینت است. اگر از پس هزینه کلان این‌کار برمی‌آیید و رنگ طلایی را برای دندان‌های خود می‌پسندید؛ چرا که نه!

طلا فلزی چکش‌خوار و زیبا است که در بین انواع فلزات، آلیاژی را تولید می‌کند که به شدت با بدن انسان سازگار است. طلا با بدن واکنش نمی‌دهد و از این رو، روکشی بادوام به حساب می‌آید. بنابراین اگر از توانایی مالی انجام این نوع لمینت برخوردار هستید؛ طلایی رنگ مورد علاقه شماست و ظاهر طبیعی برای شما اولویت انتخاب رنگ نیست؛ شاید طلایی بهترین رنگ لمینت دندان برای شما باشد!

بهترین رنگ لمینت دندان کدام است؟

مراقبت‌های توصیه شده جهت عدم تغییر رنگ لمینت دندان

حال که پس از اطلاع از انواع سایه رنگ‌های موجود در طیف رنگی لمینت و دانستن عوامل تاثیرگذار بر انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان، تقریبا می‌دانید که در مراجعه بعدی به مطب دندانپزشکی، چه تصمیمی خواهید گرفت. خوب است با مراقبت‌های پس از انجام لمینت نیز کمی آشنا شوید. انجام این مراقبت‌ها باعث می‌شود که رنگ لمینت شما دست‌خوش تغییر نشود و هزینه گزاف لمینت مجدد را در مدت زمان کم، متحمل نشوید.

اولین مورد مسواک زدن پس از خوردن هر وعده غذایی است. ماندن مواد غذایی بر روی دندان سبب تغییر رنگ لمینت خواهد شد. در مورد نوع مسواک و خمیر دندان مناسب، حتما از دندانپزشک خود مشورت بگیرید. همچنین اهمیت استفاده روزانه از نخ دندان را نیز جدی بگیرید.

سعی کنید طعم دلنشین نوشیدنی‌های رنگی نظیر نوشابه و دلستر را فراموش کنید و استفاده از آنان را به حداقل برسانید.

مورد مهم بعد، عدم استعمال سیگار و سایر انواع دخانیات است که می‌توانند تغییری برگشت ناپذیر را بر لمینت‌های شما بر جای بگذارند. اگر از مدت‌ها پیش از لمینت از آنان استفاده می‌کرده‌اید قطعا می‌دانید که احتمالا عامل اصلی نیاز شما به لمینت، استعمال سیگار و موارد مشابه بوده است و این اشتباه را دوباره تکرار نمی‌کنید.

مورد آخر، مراجعه بین هر ۶ ماه تا یک سال به دندانپزشک خود جهت چک کردن وضعیت لمینت‌ها و گرفتن توصیه‌های جدید است.

این‌که لمینت دندان شما دقیقا همان رنگ انتخابی شما باشد؛ روکش لیمنت از کیفیت بالایی برخوردار باشد و سال‌ها بدون ذره‌ای سست شدن با دوام بماند و... همه مواردی هستند که می‌توان با انتخاب دندانپزشکی متخصص و با تجربه به آنان رسید. خدمات دکتر سعید کریمی با استفاده از بهترین و جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی و بیش از ۲٠ سال سابقه فعالیت در زمینه دندانپزشکی زیبایی، به آدرس اینترنتی https://drskarimi.com/ برای معرفی خدمات، مشاهده نمونه‌کارها و رزرو نوبت در دسترس علاقه‌مندان است.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.