چه کسانی نمی توانند ایمپلنت دندان کنند؟
0 دیدگاه
دکتر سعید کریمی
09 آبان 1399

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت دندان کنند؟

در جواب کسانی که می پرسند چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟ بایستی گفت اغلب افراد با توجه به پیشرفت های فراهم شده در درمان های دندانپزشکی قادر به کاشت ایمپلنت دندان implant dental هستند. تنها در برخی از بیماران بایستی درمان بسته به شرایط آن ها انجام شود که در این مطلب به شرح آن می پردازیم.

فهرست محتوای صفحه :

روند کاشت دندان به صورت دو مرحله ای بوده و برای کاشت ایمپلنت دندان ابتدا بایستی پایه ایمپلنت درون استخوان فک بیمار جایگذاری شود، سپس با فراهم شدن اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک و بکارگیری روکش برای آن، شرایط دندان طبیعی برای بیمار فراهم می شود.

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟

از جمله کسانی که بایستی درمان ایمپلنت در آن ها با توجه به شرایط آن ها انجام شود، می توان موارد زیر را نام برد:

کاشت دندان موجب زیبایی، راحتی، بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.

بیماران شیمی درمانی

افرادی که از پرتودهی و درمان های شیمی درمانی chemotherapy استفاده می کنند، در طول درمان نبایستی عمل ایمپلنت دندان را انجام دهند. در این دسته از افراد بایستی درمان کاشت دندان بعد از سپری شدن طول درمان شیمی درمانی انجام شود.

بیماران دیابتی با کنترل قند خون آن ها قادر به کاشت دندان هستند!

متاسفانه با توجه به تعداد زیاد افراد دیابتی در کشور و مشکلاتی که این بیماری در این افراد ایجاد می کند، همواره ترس و نگرانی در این دسته از افراد برای کاشت دندان وجود دارد، اما با پیشرفت های حاصل شده در زمینه کاشت دندان بسیاری از این مشکلات حل شده است. در بیماران دیابتی با کنترل قند خون آن ها کاشت ایمپلنت دندان بسیار آسان گشته است. اما برای درمان بایستی به دندانپزشک مشکلات این چنینی را با دندانپزشک در میان گزاشت تا متخصص ایمپلنت بسته به شرایط بیمار درمان را انجام دهد.

در بیماران با پوکی استخوان بایستی درمان های پیوند استخوان نیز انجام شود!

در گذشته درمان کاشت ایمپلنت دندان در بیماران با پوکی استخوان Osteoporosis امری غیر ممکن بود، در اصل برای کاشت دندان بایستی در فک بیمار استخوان کافی باشد، در صورت عدم وجود استخوان کافی شکست درمان کاشت دندان صورت می گیرد. با پیشرفت های حاصل شده برای کاشت دندان و بکارگیری درمان پیوند استخوان برای ایمپلنت این مشکل برطرف شده و شرایط برای درمان این دسته از بیماران نیز آسان گشته است.

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟

کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی و عروقی با مشاوره پزشک قلب باید انجام شود!

بیماران با مشکل قلبی و عروقی بایستی درمان را تحت نظر متخصص خود و با مشاوره آن انجام دهند. برخی از بیماران داروهایی نظیر وارفارین Warfarin و سایر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند که بایستی مصرف آن ها را در زمان درمان قطع کنند.

با سینوس لیفت مشکلی برای کاشت دندان برای بیماران با سینوس بزرگ پیش نمی آید!

کسانی که دندان ها را در فک بالا می کشند، با بزرگی سینوس ها در این قسمت مواجه شده که برای کاشت دندان نیاز به درمان های تکمیلی نظیرسینوس لیفت sinus lift می باشند. در این درمان افتادگی سینوس با تزریق استخوان حل می شود.

سیگاری ها می توانند کاشت ایمپلنت دندان دهند، ولی سیگار کشیدن درصد موفقیت را کاهش می دهد!

به سیگاری ها توصیه می شود در زمان درمان سیگار خود را ترک کنند یا حداقل ممکن سیگار مصرف نمایند، سیگار کشیدن می توانند باعث عفونت ایمپلنت دندان شده و درصد موفقیت کاشت را کاهش دهد.

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟

چه کسانی نباید ایمپلنت کنند؟

با توجه به مطالب فوق در می یابیم اکثر بیماران می توانند درمان کاشت دندان را انجام دهند و از این نظر مشکلی با توجه به پیرشفه شدن درمان پیش نمی آید. اما بایستی با دندانپزشک مشکل خود را در میان بگزارند تا متخصص ایمپلنت درمان متناسب را در پیش بگیرد. بی شک بکارگیری روش های نوین دندانپزشکی در بالا بردن درصد موفقیت کاشت دندان بسیار موثر است.

رعایت بهداشت دهان و دندان ضامن موفقیت کاشت ایمپلنت دندان!

بدون شک رعایت بهداشت می تواند باعث افزایش درصد موفقیت کاشت دندان شود، بیماران بایستی از مسواک و دهانشویه ها برای بهداشت دهان و دندان خود استفاده کنند. رعایت بهداشت بدون شک از ایجاد عفونت های احتمالی برای بیماران جلوگیری می کند.

بکارگیری تکنولوژی های جدید توسط دکتر سعید کریمی در کاشت دندان

بکارگیری تکنولوژی های جدید در زمینه کاشت ایمپلنت دندان درمان موفق تری را برای بیماران رقم می زند. دکتر سعید کریمی برای کاشت ایمپلنت دندان از روش های نوینی نظیر ایمپلنت دیجیتال و کاشت ایمپلنت به روش های پانچی و بدون درد و خونریزی بهره می برند که می تواند درمانی دقیق تر و با درصد موفقیت بالاتر را برای بیماران رقم بزند.

برای دریافت مشاوره و نوبت با مطب دکتر سعید کریمی تماس حاصل نمایید
88888590-021/88884546

نظرات کاربران

ارسال نظرات

نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.