علت تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟
30 مهر 1398

علت تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟

برای دریافتن علت تیر کشیدن دندان روکش شده بایستی مجموعه عواملی را در نظر گرفت. باید علت درد مشخص شود، تا بتوان درمان مناسب را برای شخص در نظر گرفت. بکارگیری صحیح روکش دندان توسط فرد و نصب مناسب آن می تواند شرایط مناسبی را برای دندان فراهم آورد.

درد دندان روکش شده پدیده ای است که در موارد اندک رخ داده و قابلیت درمان و کاهش این امر وجود دارد. برخی می تواند با درمان خانگی، درد دندان روکش شده را کاهش دهند.

علت تیر کشیدن دندان روکش شده شامل موارد زیر است:

• فشار بیش از حد به روکش توسط فرد. نصب مناسب از نظر ارتفاع روکش توسط دندانپزشک، می تواند به شکل محسوسی این مشکل را کاهش دهد.
  • برخی دچار مشکلاتی همچون دندان قروچه هستند که می تواند باعث فشار به روکش شده و دردهای موضعی را ایجاد نماید.
  • عصب کشی ناموفق و به طور صحیح انجام نشده، می تواند باعث دردهای موضعی در موضع روکش شود.
  • عفونت های ایجاد شده در دندان روکش شده از دیگر عوامل تیر کشیدن دندان روکش شده است.
  • بیماری های لثه در اثر ایجاد تماس با روکش نیز می تواند باعث درد و تیر کشیدن دندان شود.
  • پوسیدگی های زیر روکش نیز از دیگر علل تیر کشیدن دندان است که بایستی روکش را برداشت و درمان پوسیدگی انجام شود.
علت تیر کشیدن دندان روکش شده

اما درمان تیر کشیدن دندان روکش شده چگونه است؟

در برخی از موارد با درمان های خانگی، استفاده از مسکن ها می توان تیر کشیدن و درد دندان را از بین برد. ولی در مواردی که درد و تیر کشیدن دندان طولانی مدت باشد، بایستی بیمار به متخصص دندانپزشک مراجعه نماید. دندانپزشک نیز با یافتن علت درد، اقدام به انتخاب و درمان می نماید. از آنجایی که نصب روکش دندان با چسب مخصوص انجام می شود، دندانپزشک نیز با برداشتن روکش اقدام به درمان متناسب می نماید. گاهی نیاز به درمان های عصب کشی است و گاهی با رفع عفونت ها و علت آن درمان انجام می شود. درمان پوسیدگی ها و بیماری های لثه و اصلاح ارتفاع روکش از دیگر مواردی است که دندانپزشک برای درمان درد روکش دندان می تواند استفاده نماید.

انتخاب جنس روکش مناسب نیز بایستی در اولویت دندانپزشک باشد. جنس های مناسب دارای عمر بیشتر و استحکام و زیبایی بیشتر می باشد. روکش های سرامیکی و زیرکونیا را می توان از روکش های مناسب از نظر زیبایی و استحکام برشمرد.

دکتر سعید کریمی روکش دندان و خدمات مربوط به درمان های روکش دندانی را با مناسب ترین روش ها و کیفیت بالا انجام می دهند. ساخت روکش به صورت سه بعدی و استفاده از فناوری دیجیتال کد کم از جمله خدمات واحد دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است.