18 مهر 1398

ایمپلنت لیزری چیست؟

ایمپلنت لیزری و بکار بردن لیزر در کاشت ایمپلنت دندان کمک شایانی به متخصص ایمپلنت و بیماران کرده است. با لیزر می توان میزان جراحت به بافت لثه را به حداقل میزان ممکن رساند که این امر در افزایش سرعت بهبودی و کاهش درد و خونریزی های احتمالی بسیار موثر است. درمان و جراحی های ایمپلنت با لیزر به سرعت در حال گسترش بوده و از استقبال فراوانی در بین بیماران و دندانپزشکان همراه شده است.

ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با استفاده از جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد.
ایمپلنت لیزری

ایمپلنت لیزری چیست؟

ایمپلنت لیزری چیست؟ بکارگیری لیزر در کاشت دندان بسیاری از دردها و استرس های بیمار را کاهش داده و درصد موفقیت را در کاشت دندان افزایش داده است. در روش های لیزری میزان تخریب بافت ها بسیار ناچیز بوده و کاشت دندان با دقت بیشتری انجام می شود.

کاشت ایمپلنت با لیزر چه مزایایی دارد؟

بکار بردن لیزر به جراحی های معمول کاشت دندان، مزایای متعددی دارد. اگر بخواهیم از مزایای کاشت با لیزر بگوییم، می توانیم به کاهش خونریزی در زمان عمل اشاره نماییم. اما کاهش خونریزی و درد در زمان کاشت با لیزر به دلیل حداقل آسیب به بافت های مجاور است که با کنترل محل کاشت برش داده شده و از خونریزی زیاد جلوگیری به عمل می آید. این امر مزایای دیگری را نیز دارد، از جمله آن که با لیزر اگر کاشت صورت گیرد سرعت بهبودی به شکل مناسبی بهبود می یابد و تورم و خونریزی های بعدی را نیز نخواهیم داشت. کاهش عفونت های احتمالی بعد از کاشت دندان و ایجاد قدرت دید مناسب برای دید متخصص ایمپلنت در هنگام کاشت از دیگر مزایای کاشت دندان است.

همه ی مزایای فوق رضایت خاطر بیمار را به همراه دارد.

کاشت دندان و بکار بردن لیزر دندان برای این امر بایستی با دقت انجام شود. بکار بردن لیزر با طول موج مناسب و دقیق نکته خاصی است که متخصص ایمپلنت بایستی رعایت نماید. فرایند استفاده از لیزر می تواند در مراحل متعدد کاشت دندان بکار رود. هم در مرحله اولیه کاشت ایمپلنت دندان می توان برداشتن لثه و ایجاد شکاف را با لیزر انجام داد و هم در مرحله ثانیه می توان بافت ایجاد شده روی ایمپلنت را برداشت و عملیات کاشت را ادامه داد.

با وجود همه مزایای فوق برخی از دندانپزشکان زحمت بکارگیری این فناوری نوین را در درمان های مختلف دندانپزشکی به خود نمی دهند. همچنین درمان با لیزر اندکی به هزینه های دندانپزشکی می افزاید، با این وجود مزایای متعدد کاشت ایمپلنت لیزری باعث شده است که دندانپزشکان و بیماران بسیار متمایل به کاشت این چنینی باشند.

لیزر یکی از بهترین ابزارها برای انجام خدمات دندانپزشکی دقیق است، جایگزینی مطمئن لیزر با ابزارهای سنتی دندانپزشکی مزایای فراوانی را در روندهای درمانی ایجاد می نماید. با بهره گیری از لیزر، بسیاری از کارهای پیچیده‌ دندانپزشکی را می توان انجام داد، درمان های لیزری برای کاشت دندان کاهش خونریزی، کاهش احتمال عفونت و درد را به همراه دارد، به همین دلیل این روش درمانی برای گروهای حساس نظیر بیماران دیابتی، قلبی و عروقی و ... بسیار مناسب است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که برای درمان لیزری باید دندانپزشک تخصص و تجربه کافی داشته باشد و هر دندانپزشکی قادر به درمان ایمپلنت با لیزر نیست.

ایمپلنت لیزری در تهران

دکتر سعید کریمی در درمان های مختلف دندانپزشکی از فناوری های نوین و دیجیتال نظیر لیزر دندان می نمایند. ایشان از لیزرها با طول موج مناسب برای بیماران بهره برده و خدمات دندانپزشکی دیجیتال را عرضه می نمایند. درمان کاشت ایمپلنت لیزری را نیز ایشان ارائه می دهند. با کاشت دندان با لیزر می توانید درمانی را بدون درد و خونریزی را تجربه نمایید و در سرعت بیشتری به بهبودی و قابلیت استفاده از ایمپلنت کاشته شده همانند دندان طبیعی دست پیدا نمایید.