آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان میشود؟
08 تیر 1401

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان میشود؟

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان میشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در صورتی که کامپوزیت دندان به صورت استاندارد و رعایت همه ی دستورالعمل ها صورت گیرد، هیچ گاه باعث بوی بد دهان نمی شود، با این وجود در اثر برخی از عوامل ممکن است بوی بد دهان در موضع کامپوزیت رخ دهد که برای جلوگیری از آن باید نحوه نصب و کیفیت کامپوزیتی که مورد استفاده قرار می گیرد، مناسب باشد.

برای رسیدن به موفقیت درمانی کامپوزیت در گام نخست دندانپزشکی متخصص و با تجربه را برای این امر انتخاب نمایید، این امر از اولین گام ها برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی نظیر بوی بد دهان ناشی از کامپوزیت می باشد. برای کامپوزیت کردن دندان می توانید از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی بهره گیرید.

کامپوزیت نوعی از مواد رزینی بوده که در ترمیم دندان ها بسیار پر کاربرد می باشد. این ماده دارای استحکام و زیبایی مناسب بوده، به همین دلیل کاندید مناسبی برای ترمیم دندان ها به حساب می آید. کامپوزیت دارای رنگ سفید و همرنگ دندان است، بنابراین در درمان های زیبایی دندان نیز کاربرد فراوان دارد.

آیا کامپوزیت دندان باعث بوی بد دهان میشود؟

عامل ایجاد بوی بد دهان ناشی از کامپوزیت، تجمع باکتری ها در موضع اتصال کامپوزیت با دندان و کیفیت آن است. اگر بین کامپوزیت با دندان اتصال مناسبی رخ نداده باشد و این محل مکانی برای تجمع باکتری ها و پلاک های دندانی گردد، این امر پوسیدگی دندان و بوی بد دهان را در پی دارد. بنابراین باید نصب کامپوزیت با دقت انجام گیرد، این مورد بستگی به مهارت دندانپزشک داشته و نحوه نصب او می تواند از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری به عمل آورد.

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان میشود

نکته دیگر در مورد نحوه نصب کامپوزیت آن است که تراشیدن بیش از حد مینای دندان می تواند پوسیدگی های بعدی را منجر گردد، از این رو باید برای کامپوزیت به صورت بهینه تراش دندان صورت گیرد، این امر تنها توسط متخصص با تجربه امکان پذیر است.

عامل دیگر که می تواند باعث بوی بد دهان گردد، انتخاب برند و کیفیت کامپوزیت مورد استفاده است. بین کامپوزیت های مورد استفاده از لحاظ کیفیت تفاوت هایی وجود دارد، اساس کامپوزیت بر مبنای ذرات گلاس بوده که در انواع ماکروفیل، میکروفیل، میدیفیل، نانو فیل است. با کوچک تر شدن ذرات، کیفیت کامپوزیت بالاتر می رود. از دندانپزشک خود بخواهید از با کیفیت ترین کامپوزیت ها برای دندان های شما استفاده نماید.

عوامل ایجاد بوی بد دهان ناشی از کامپوزیت دندان

• نصب نامناسب کامپوزیت دندان
  • کیفیت پایین کامپوزیت
  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، دندان کامپوزیت شده همانند سایر دندان ها نیاز به رعایت بهداشت داشته و استفاده از مسواک و دهانشویه ها می تواند به این امر کمک شایانی نماید.محل کامپوزیت می تواند محلی مناسب برای تجمع باکتری ها گشته و مسواک زدن به صورت مرتب می تواند از پوسیدگی ها و مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورد.
  • مصرف دخانیات، دخانیات شرایط را برای پوسیدگی و بوی بد دهان و دندان فراهم می نماید. دخانیات می تواند عاملی برای رشد باکتری ها و پلاک های دندانی روی دندان ها و کامپوزیت دندان گردد.
  • لق شدن کامپوزیت، اگر کامپوزیت بر روی دندان دچار شل شدن و لق شدگی شد، باید هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه نمود. در کل این مورد جای نگرانی چندانی نداشته زیرا کامپوزیت قابلیت تعویض شدن را دارد.
  • بیماری های لثه، تورم و خونریزی های لثه، یکی از عوامل بوی بد دهان است. در اثر کامپوزیت کردن ممکن است لثه و لبه کامپوزیت با هم درگیر گردند و فشارهای اسجاد شده باعث تورم و خونریزی های بعدی گردد. از این رو بیماری های لثه ناشی از کامپوزیت کردن دندان را با رعایت قواعد نصب کردن صحیح توسط دندانپزشک با تجربه می توان از بین برد.
  • برخی از خوراکی ها و داروها، برخی از خوراکی ها نظیر سیر و پیاز و برخی از داروها می تواند باعث بوی بد دهان گردد که برای جلوگیری از آن باید مسواک زدن و مصرف دهانشویه پس از مصرف این مواد انجام گیرد.

کامپوزیت دندان یکی از بهترین روش ها برای زیبایی و ترمیم دندان ها بوده که از قیمت پایینی نسبت به روش های دیگر برخوردار بوده و در سریعترین زمان ممکن، مشکلات و نقص های دندانی افراد را برطرف می سازد. برای کامپوزیت کردن باید از متریال با کیفیت برای دندان های افراد استفاده گردد، همچنین دندانپزشک باید با تجربه بوده و به بهترین نحو ممکن اقدام به نصب کامپوزیت متناسب با دندان های فرد نماید.

نکته مهم در مورد کامپوزیت های دندانی آن است که اگر این کامپوزیت ها دچار مشکلات شوند، براحتی دندانپزشک می تواند آن ها را تعویض نماید.

آیا دندان کامپوزیت شده عفونت کرده باعث بوی بد دهان میشود؟

یکی از عواملی که باعث بوی بد دهان می گردد، عفونت های ایجاد شده در دندان کامپوزیت شده می باشد، کامپوزیت به خودی خود هیچ گاه باعث عفونت دندان نمی گردد، اما رعایت نکردن نکات لازم در مورد آن از طرف دندانپزشک و بیمار می تواند محلی برای پوسیدگی ها و عفونت های بعدی این موضع باشد. باکتری های نفوذ کرده در ریشه دندان می تواند عفونت های دندانی را باعث گردد، مصرف داروها و انتی بیوتیک های تجویزی توسط دندانپزشک بسیاردر این مورد اهمیت دارد. گاهی عفونت دندان می تواند باعث تب، سفید شدن لثه و دردهای موضعی و ... گردد که در اینگونه موارد باید به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود.

به خودی خود، هیچ گاه کامپوزیت دندان باعث عفونت و بوی بد دهان نمی گردد، در اصل رعایت بهداشت دهان و دندان یا نصب نامناسب کامپوزیت می تواند باعث عفونت ها و بوی بد دهان و دندان گردد.

کامپوزیت دندان در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی

یکی از مجهزترین دندانپزشکی ها در زمینه خدمات دندانپزشکی زیبایی و کامپوزیت دندان، دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است. در این مرکز از خدمات نوین در زمینه درمان های دندانپزشکی بخصوص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی استفاده می گردد. تهیه کامپوزیت دندان با بهترین برندها و نصب کامپوزیت با رنگ دلخواه و متناسب دندان های فرد در این دندانپزشکی صورت می گیرد. همچنین دکتر سعید کریمی یکی از مجرب ترین دندانپزشکان تهران بوده که با رعایت اصول علمی دندانپزشکی اقدام به درمان های دندانپزشکی نظیر کامپوزیت دندان می نماید، همچنین هزینه و قیمت کامپوزیت دندان و سایر روش های درمانی دندانپزشی در این مرکز دندانپزشکی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.